Verzenden & retourneren
Op deze pagina vind je alle informatie omtrent verzenden en retourneren van bestellingen. Navigeer hier naar het juiste deel op de pagina:
- Veel gestelde vragen over verzenden en retourneren →
- Bezorging in Nederland, België en Duitsland →
- Afhalen van bestellingen →
- Retourneren van bestellingen →
- Uitzonderingen van retourrecht →
- Het retouradres →
Gratis verzending boven de €50
- Werkdagen voor 21:00 besteld, vandaag verzonden*
* = Sommige producten uit ons assortiment hebben een afwijkende verzendtijd, voorbeelden hiervan zijn:
- Decoratief behang
- Kleurstalen
De levertijd per product staat ten alle tijden vermeld bij het product zelf op de productpagina.
Veel gestelde vragen
Retourneren
Kan ik bestellingen retourneren?
Uiteraard heb je het recht om je bestelling te retourneren, maar let op: op sommige producten uit ons assortiment zit wettelijk geen retourrecht. Hier vind je alles over retourneren →
Retourneren van een online aankoop, hoe werkt dat?
Na ontvangst van je bestelling kun je binnen 30 dagen van je koop afzien. Dit is de zogeheten afkoelingsperiode. Wil je een product retourneren? Doe dan het volgende:
- Controleer of het product compleet, ongebruikt en niet beschadigd is.
- Voldoet de bestelling aan de retourvoorwaarden.
- Stuur het product bij voorkeur onder vermelding van het factuurnummer en een ingevuld retourformulier aan ons terug. Het retourformulier kun je hier downloaden en op je computer invullen, opslaan en doormailen.
Let op
Bescherm de artikelen voor een retourzending tegen eventuele schade en breuk. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten van de order) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Eventuele eigen gemaakte kosten voor het terugzenden van de retourzending nemen wij niet voor onze rekening.
Wat is jullie retouradres?
Decoprof Retour
Noordenweg 69
2984 AG Ridderkerk
Waar vind ik het retourformulier?
Wat is jullie herroepingsrecht?
Ik heb mijn geld nog niet terugontvangen, wanneer krijg ik dit?
Wij doen ons best om het geld zo spoedig mogelijk terug te storten op de rekening waarmee de bestelling is geplaatst. Dit zal uiterlijk 14 dagen duren. Is het al langer geleden? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.
Verzenden en afhalen
Wie bezorgt mijn producten?
Wij maken gebruik van PostNL voor het gros van onze pakketten. Grote bestellingen worden af en toe op een pallet bezorgd met onze eigen bezorgdienst, hierover word je van tevoren ingelicht.
Hoe snel wordt mijn pakket bezorgd?
Producten welke op werkdagen voor 21:00 besteld zijn, worden dezelfde dag nog meegegeven aan PostNL. PostNL heeft een levergarantie van 97%.
Wat zijn de bezorgkosten?
Bij ons profiteer je van gratis verzending boven de 50 euro. Onder de 50 euro betaal je 4,95 verzendkosten.
Hoe laat wordt mijn pakket bezorgd?
De verwachte levertijd kan je vinden door de Track&Trace-code in te vullen op www.postnl.nl.
Wat is de status van mijn bestelling?
Ben je benieuwd naar de status van jouw bestelling, dan kun je dit eenvoudig checken in je account op de webshop. Heb je geen account aangemaakt? Geen probleem, stuur dan een mailtje naar [email protected] en je ontvangt de status van jouw bestelling in je mailbox.
Hoe werkt afhalen in een van jullie winkels?
Kies je ervoor om een bestelling af te halen in een van onze winkels? Dan krijg je van ons een bericht zodra deze klaar is om opgehaald te worden. Heb je nog geen bericht ontvangen dan staat de bestelling nog niet klaar. Soms kan hier een dag overheen gaan i.v.m. het laten bezorgen van de door jou gekozen producten in de winkel. Hier vind je de contactgegevens van onze winkels →
Ik ben niet thuis tijdens de bezorging van mijn pakket, wat nu?
Niet thuis? Geen probleem. In de meeste gevallen word je pakket afgegeven bij de buren of bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Meer informatie over je pakket vind je door de Track&Trace-code in te vullen op www.postnl.nl.
Er ontbreekt een artikel bij bezorgen, wat nu?
Dat is natuurlijk erg vervelend. Wij doen er alles aan om zo zorgvuldig mogelijk te werk te gaan. Neem contact met ons op, we helpen je graag om dit op te lossen. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.
Een artikel is verkeerd/beschadigd geleverd, wat nu?
Zonde… Wij pakken de pakketten met de grootste zorgvuldigheid in. Neem contact met ons op zodat wij het probleem voor jou kunnen oplossen. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.
In welke landen bezorgen jullie?
Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland.
Verzenden
Bezorgen via PostNL in Nederland, België en Duitsland
Als je voor meer dan 50 euro bestelt, dan is de bezorging gratis. Bestel je voor minder dan 50 euro, dan draag je €4,95 bij in de bezorgkosten.
Jouw bestelling wordt eigenlijk altijd verzonden met PostNL. Behalve bij grote bestellingen, dan met eigen bezorgdienst. Mocht dit het geval zijn dan word je van tevoren ingelicht. Op werkdagen voor 21.00 uur besteld wordt dezelfde dag verzonden. Leveringen vinden plaats van dinsdag t/m zaterdag (met uitzondering van zon- en feestdagen).
Zodra wij alle pakketten hebben aangeboden bij PostNL ontvang je een e-mail met daarin een Track and Trace code zodat je jouw pakket kunt volgen. Mocht je niet thuis zijn als er geleverd wordt, kan het dat PostNL het levert bij de buren en dit meldt middels een briefje in de brievenbus. Als dit niet mogelijk is brengt PostNL jouw bestelling naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt en kun je de volgende werkdag na 15:00 jouw bestelling daar afhalen.
Afhalen daar waar jou dat het beste uitkomt
Als je een bestelling plaatst op onze webshop dan kun je bij het afrekenproces aangeven wanneer en waar je zelf het pakketje bij jou in de buurt wilt ophalen. Je selecteert de optie PostNL afhaalpunt, PostNL pakketautomaat of een van onze winkels in de buurt.
Retourneren
Stappenplan voor het retourneren
Na ontvangst van je bestelling kun je binnen 30 dagen van je koop afzien. Dit is de zogeheten afkoelingsperiode. Wil je een product retourneren? Doe dan het volgende:
- Controleer of het product compleet, ongebruikt en niet beschadigd is.
- Voldoet de bestelling aan de retourvoorwaarden.
- Stuur het product bij voorkeur onder vermelding van het factuurnummer en een ingevuld retourformulier aan ons terug. Het retourformulier kun je hier downloaden en op je computer invullen, opslaan en doormailen.
- Schrijf je ordernummer in de doos, voeg het op een briefje toe, of stop het retourformulier erbij. Zo kunnen we zien van wie de retour is.
Let op
Bescherm de artikelen voor een retourzending tegen eventuele schade en breuk. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten van de order) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Eventuele eigen gemaakte kosten voor het terugzenden van de retourzending nemen wij niet voor onze rekening.
Uitzondering retourrecht
Deze productcategorie binnen onze webshop is wettelijk uitgesloten voor het retourrecht:
Verf en beits dat speciaal voor jou op kleur is gemengd.
Retouradres
Decoprof Retour
Noordenweg 69
2984 AG Ridderkerk
Kijk voor vragen over ons verzend- en retourbeleid bij de FAQ’s of neem contact met ons op:
Telefoon
Direct contact
E-mail
Antwoord binnen 24 uur
WhatsApp
Direct contact
We staan voor je klaar
Bel ons
Op werkdagen van 8:00 tot 17:30
Op werkdagen antwoord binnen 24 uur
Social media
Laat je inspireren
Decoprof bv
Griendweg 45
's Gravendeel, 3295 KV Bekijk op Google Maps
BTW-nummer: NL857515214B01
KVK-nummer: 68601468